torsdag den 5. januar 2017

James Bond 19-15

I juni 2016 satte jeg mig for at se alle James Bond film, hvorfor? Fordi jeg ikke havde set dem. Jeg valgte at se 4 film pr. måned, og ville så derfor blive færdig den efterfølgende december. De 2 "falske" James Bond film så jeg også, da de jo i realiteten er James Bond film, bare ikke officielt.
Det var en lang rejse, og jeg var ved at gå ud af mit gode skind et par gange, ser du, jeg er nemlig ikke den store fan af James Bond. Hermed præsenterer jeg:


                                    JAMES BOND TOP 19-15
                                      Af en dumdristig filmelsker 


                                    19. THUNDERBALL (1965)


En film der svinger mellem ret fede scener og meget lange kedelige scener. Især den laaaaaange finale, som fører ingen vegne. Dog har Thunderball et meget råt og snavset udtryk som jeg er ret vil med.

                                     18. MOONRAKER (1979)




Hvad går der galt? tjoh, den er bare voldsomt intetsigende og kedelig. Der er et par momenter her og der, men det skisme da ikke mange!
 Jaws er tilbage som skurken (fra The Spy Who Loved Me), og hvad de gør med ham i den her film er super dumt. Det gør vel ikke noget hvis jeg spoiler lidt, men han bliver god til sidst, og får en kæreste... og så for rigtig at ødelægge hans karakter, så snakker han også til sidst. Jeg er ikke fan. Så er der hele space-temaet, som jeg egentlig synes er en fin idé, ja man kan vel sige at det var på tide at han skulle derud, men på en eller anden måde bliver det gjort på en sådan lidt.. ufarlig måde. Der er ikke noget vildt ved at rejse ud til rummet, ikke ifølge James Bond's uimponerede ansigtsudtryk.

                               17. FOR YOUR EYES ONLY (1981)




For Your Eyes Only føles som en film der ikke går i dybden med sig selv, og på en måde degraderer sin egen potentialitet. Historien er voldsomt ligegyldig, og det er dens største problem. Den er dog god nok på bunden, og plus alle de fede stunts, er den ikke total tidsspild.

                            16. DIAMONDS ARE FOREVER (1971)


Den sidste officielle James Bond film med Sean Connery, og han sluttede ikke med bravur, desværre. Filmen er godt og gammeldags kedelig. Historien fanger ikke så meget, og skønt et hurtigt tempo i starten, dør den ligesom ud ret hurtigt. Mod slutningen er det svært at holde koncentrationen mod skærmen.

                    15. ON HER MAJESTY'S SECRET SERVICE (1969)



Den første, og eneste, film med George Lazenby i rollen som James Bond. Nok den James Bond film hvor der er lagt størst vægt på komikken, og det skal man lige vende sig til. Filmens kampscener er dog nogle af James Bond-seriens bedste, meget rå, voldelige og opfindsomme, især for en film fra '69. Det er i øvrigt Christopher Nolans ynglings James Bond film, af en eller anden grund.


Det var så første del af mellemlægspapiret, næste gang kigger vi på filmene far 14-11!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar