fredag den 6. januar 2017

James Bond 14-11

I juni 2016 satte jeg mig for at se alle James Bond film, hvorfor? Fordi jeg ikke havde set dem. Jeg valgte at se 4 film pr. måned, og ville så derfor blive færdig den efterfølgende december. De 2 "falske" James Bond film så jeg også, da de jo i realiteten er James Bond film, bare ikke officielt.
Det var en lang rejse, og jeg var ved at gå ud af mit gode skind et par gange, ser du, jeg er nemlig ikke den store fan af James Bond. Hermed præsenterer jeg:


                                    JAMES BOND TOP 14-11
                                      Af en dumdristig filmelsker


                              14. QUANTUM OF SOLACE (2008)

 
Nogle fine ting ved denne film er Olga Kurylenko, som jeg egentlig ikke er så vild med, men som her gør det overraskende godt som Bond-babe, og er en af de dybeste kvinderoller i en James Bond film indtil videre. Filmen er generelt flot lavet, altså hele sceneriet er sindssygt flot, og tonen i filmen meget bitter og tiltalende. Det dårlige er at man får hovedpine af den meget… meget hurtigt. Jeg vil ikke forklare ydeligere, bare prøv at se introscenen... jep, sådan er næsten hele filmen.

                                 13. LICENSE TO KILL (1989)

 
Dette er første gang det bliver rigtig personligt for James Bond, skurken er nemlig ikke en der er ved at overtage verdensherredømmet, men en forstyrret narkoboss der dræber James Bond's bedste ven, og hans nye kone, på hans bryllupsnat. Nu er det så op til Bond at få hævn! Dvs. det er en god gammel hævn historie, og det er der ikke noget nyt i, men det var særdeles nyt i Bond universet da License To Kill kom ud. Robert Davi spiller også godt som skurken, mest pga. hans kølige fjæs, som han bruger mesterligt! Og så er det super sjovt at se en 21-årig Benicio Del Toro i hans blot anden film, som en psykopatisk håndlanger.

                                         12. SPECTRE (2015)


Spectre er en meget middelmådig James Bond film. Skønt den er smukt lavet, går den denne gang alt for personligt ind på karakteren James Bond. Nu spoiler jeg lige, men Blofeld er hans bror? ej nu stopper det...

                                11. YOU ONLY LIVE TWICE (1967)


"Here in Japan, men come first, women second", James Bond: "I just might retire to here". Jaja, den sexistiske tilgang til tingende skal man som altid tage med et smil, især med de gamle James Bond film. Udover denne lille sjove seance, så er You Only Live Twice en af de bedre film fra 60'erne. Donald Pleasence giver virkelig indtryk i skikkelse som Blofeld, og historien er acceptabel og lettilgængelig.


Det var den sidste del af mellemlægspapiret, næste gang kommer vi til dem der virker betyder noget, nemlig top 10!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar